fredag 5 november 2010

a social or asocial





Så här lät det i Aftonbladet 2001:

T29 har elegant silvertonade detaljer och finns i lila och blå. Den hårt kritiserade knappen för att öppna luckan som finns på föregångaren T28 är borta, i stället har T29 små vingar på sin lucka.
Telefonen väger 95 gram med lättviktsbatteriet, taltiden är 7 timmar och passningstiden 150 timmar.

Man kan skicka grupp-sms, spela fyra spel, det finns wap, displaybilder, röststyrning och vibrator. Den fungerar ihop med Ericssons trådlösa headset, radio, mp3-spelare och chattboard.


Jag vill å det bestämdaste hävda att Aftonbladet har svinfel i sin recension... Taltiden är 13 minuter och passningstiden ungefär 7 timmar... tror jag. Vad jag vet är att när jag har laddat det tekniska undret en hel natt, låtit den ligga på köksbänken en arbetsdag och sedan kommit hem så är det satans aset urladdat. Fits you eftersom du ändå inte vill bli nådd säger mina ögonhimlande arbetskamrater... må så vara säger jag - men när det drar ihop sig till vänkontakt i monoformat nattetid så behöver jag ett gear som funkar.

Har därför varje kväll i två månaders tid fingrat med avtryckarfingret på Tele2:s hemsida med en medföljande beslutsånger som får småbarn att verka resoluta. Jag intalar mig i alla fall att jag är noggrann - saningen ligger nog närmare att jag är ynkligt snål... vart tog den gamla prylgalningen vägen. Hur som helst lutar det starkt åt en Xperia X10 Mini Pro... varför? ingen aning - min kravbild var att det skulle funka att ringa på den, skicka obscena sms nattetid och porrsurfa på pendeln - och det lovade den fullt ut. Men jag antar att jag fegar ut ikväll också.

En utväg skulle ju kunna vara att jag väntar in den där röda helgdagen med flaggor på stång - Fars dag. Fast å andra sidan - summerar jag de senaste årens paketskörd så finns det helt klart ett befogat underlag för att köra en faderskapsdrive. Börjar förstå hur pappa Börje har haft det.

Inga kommentarer: