lördag 20 november 2010

svartfotscinema


pew!

Är nyss hemkommen från en intensiv eftermiddag på Estrad där Toy Story 3 bevittnats under IF Metalls försyn. Jo ni hörde rätt - Papi har rent formellt bekräftat Vanjas gödkalv med en tydlig navelsträng till högkvarteret på Sveavägen. Men vad att göra när ens barn har en fackpampsmormor, det är bara att knyta händerna i fickan och se glad ut. Satt dock och svettades under hela filmen och tänkte att... nu händer det! ... nu slår dom på en riktad spot och alla ställer sig upp och pekar på mig.... SVARTFOT!!

Men jag oroade mig i onödan - såg inte ens någon av organisationens galjonsfigurer från företaget svepa omkring, men det hänger nog snarare ihop med att möjligheten att schemalägga detta event som fackligt arbete natt uteblivit.

Istället blev det en trevlig stund för Ester tillsammans med sin kusin Lova, vars föräldrar även kunde kosta på sig ett par skratt. Har nämnt det förr, och säger det igen - jag är imponerad över hur företag som Pixar och Disney lyckats få barnfilmer till att bli en angelägenhet för alla generationer. Det finns infallsvinklar för alla åldrar. Och ofta händer det att man skrattar samtidigt men åt helt skilda saker. Snyggt.

Nu lördagsmys med kalvfärs och gardengucko i pitabröd... dock bara cola i glaset - lika bra att vänja sig.. för om Madeleine Leijonhuvfud får som hon vill så lär väl insatsstyrkan slå in dörren så fort det porlar upp ett glas rött. Och alldeles strax dags för en riktig Wii-omgång - har blivit utmanad och tänker kväsa ungen en gång för alla. Om det är på allvar? Ser det ut som jag skämtar? Man skojar aldrig om TV-spel.

Inga kommentarer: