lördag 10 april 2010

tight shajt!




Europa och framför allt England är varnade! Liverpool har presenterat nästa års hemma-kit och den har ungefär 15 fel och ett rätt. Tydligen kör man något desperat korttidsretro och tar fram en spinoff på 90/91-säsongens motsvarande. Mmm precis - senast giganterna från Merseyside tog hem ligan. Kan ni tänka er att ligan inte ens hette Premier League då.

Mest signifikativt är ändå den slutliga avsaknaden av Carlsberg-loggan, men jag förstår problematiken. Snåla och världsfrånvända danskar vill inte betala marknadspriser (så här kan ju Ette slänga in en ny hyllningstext från patrasket i söder). Jag förstår inte heller de trenchcoatinspirerade axelklaffarna och framför allt så förstår jag inte varför man envisas med att spela i Adidas. Ja menar, vad är det egentligen för trailortrash som går omkring i Adidas - jo just det husvagnsfolk från Finland och Tyskland... nugh' said.

Ett rätt sade jag... och det är att tröjorna är så tighta att de fåfänga Spice Boys antagligen kommer att träna hårdare än någonsin. Så om det tar tvärstopp nästa år så är det en röd stenstod som står kvar - och den har inte en Manscum-logga.

Just nu sitter jag med spänd förväntan inför en galaktisk kamp på Torr(es) mark - och på FB spekuleras det vilt om vem som kommer att avgöra gigantmötet. Jag säger Piquet - för det säger ingen annan - och jag vet som vanligt bäst.

Inga kommentarer: