torsdag 8 april 2010

tema stilikon



Torsdag igen - veckorna går fort - vilket betyder att vi åter igen vänder blickarna mot Papis olika stilikoner som influerar honom till att vara en ganska hyfsad 37-åring.

Idag tänkte jag att vi skulle träffa Southamptons Finest... mr. Craig David himself. Förutom att den här killen har en rent gudomlig röst så får han också stå som modell och stenstod för en pure och lättsam tid i Papis liv. Han får också representera det som jag själv kallar för London Casual. Som vanligt cleana saker i naturfärger och svart med inslag av vita acessoarer - och så plussar vi på lite kevlar så är sizen komplett.

Om man som Papi på den här tiden inte hade släppt en platta som hette Born to do it, och kunde uppbringa samma designkläder som Craig själv iträdde sig - så funkade the next best thing bra. Papi vrakade och väljde bland märken som Carhart, Iceman, Psycho Cowboy Brand, Tiger och Koppartrans mfl... Meh! säger då den inbitne... det där är ju en Nordic Fashion-lista med Danmark on top. Och visst är det så - vilket föranleder nästa veckas tema... Då åker vi till Köpenhamn och tittar på hur danskjävlarna utklassar Stockholm inom allt från arkitektur, design och konst till mode.

Men vi avslutar med ett klipp från en konsert med Craig - och från den turne där han kanske levrerade en av mina största musikupplevelser. Jag vill minnas att till och med surpitten Gringo kunde medge att det var en sällsam konsert.


4 kommentarer:

ette sa...

jag har alltid sagt att vi danskar är liiiiite bättre än alla andra!

Förhudslös och Ryggradslös sa...

men du är inte dansk - du råkar bara ha en farsa som en gång i tiden blev landsförvisad...

ette sa...

landsförvisad? vet du nåt inte jag vet? TELL ME!

Förhudslös och Ryggradslös sa...

du menar att han frivilligt bosatt sig i Sverige? ...ja..det var ju väldigt danskt!