lördag 3 april 2010

Chicken!





Påskafton bjuder av tradition på äggmålning i det Lovisinska hemmet - så också i år...

Och av gammal hävd, vana och tradition så var det naturligtvis Papi som tog hem det åtråvärda priset "Looking sharp in competition". Han har ju hittat ett vägvinnande sätt att avbilda sina seriefavoriter - förra året Fantomen och i år Spajdermään som DJ säger.

Appropå DJ så kan man kanske tycka att jag borde låta henne vinna - men vinnarskallar byggs på svidande förluster - den tuffa delen i min uppfostran. Och hon gick inte direkt lottlös, det gör hon aldrig. Påskharen hade bytt ut alla äggen i en kartong mot Hello Kitty-ägg plus att han hade levererat en ny skaljacka lagom till våren.

Glad påsk på er också... over and out från Jesus.

2 kommentarer:

S sa...

Du förlorade inte ofta- du DELADE ut uppgifter...vill minnas att JAG sydde åt DIG på slöjden???? Vad blev slutbetyget????? Själv fick jag IG- pga att jag inte hann klart med MINA saker!! man e OFÖRSKÄMT snäll, helt enkelt!! Hit med HK äggen!!! :o)

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Ssshh! Det där är ju en väl bevarad hemlighet... pojkflickan Jimmy som aldrig hade träslöjd för att han tyckte att det luktade så... pojkflickan Jimmy som lät sin tjejkompisar sy åt honom... och pojkflickan Jimmy som i slutet av varje termin mutade till sig en 3:a genom att köpa en chokladkartong till läraren.