fredag 1 januari 2010

Halvlek




Pricksajsly... halva julledigheten har gått och 10 dagar kvar som ska fyllas med värdeskapande innehåll. Jobbabstinensen pockar då på i kroppen så det blir nog så att jag dyker in på tisdagen och slutför lite lösa påbörjade trådar.

Annars har ledigheten förutom alla julbestyr, kalas och fixande och donande inneburit en hel del filmtittande med minst en film per dag - hörde på radion igår att svenskarna ser i genomsnitt 52 filmer per person och år. Och tittar jag på mig själv så kan det nog stämma, man är helt enkelt en medioker genomsnittare. Jag gillar film, men tar mig egentligen bara tid när jag är ledig.

Utöver det så blir det en hel del Mafia Wars-spelande på Ansiktsboken - ett ganska basic spel egentligen men jag tror att det är de gamla Moria-vibbarna från tiden i vår lokal som triggar. Just det där med att samla prylar och vapen och att dessutom kunna interagera med folk runt hela jordklotet gör att man blir lite manisk.

Dessutom ska det ju lajjas med Ester för att blidka hennes dagisabstinens och där ligger man ju steget efter hela tiden. Dagis/förskola vad ni nu vill kalla det är en jävla grym inrättning - får man ett bra ställe så finns det inget som mäter sig med det. Har förresten kollat upp det här med sånglektioner på kulturskolan eftersom hon sjunger under i princip all vaken tid. Från 5 år kör dom igång så hon får hålla ut ett år till. Blir nog lagom eftersom dansen på JAM kör igång i höst för 4-åringarna. Jag tror jag måste visa lite stela och ålderstigna breakdance-moves för henne...

Ja, och så har det blivit en hel del löpning också - inte för att knäna är tiptop ännu, men lite bättre känns det i alla fall. Det märkliga är att innebandyn två gånger i veckan är hur lugnt som helst - fast det rent instinktivt borde vara tvärtom, men det är bara att tacka och ta emot. Innebandyn slipper man ju dessutom frysa arslet av sig på.

Nyårsafton igår blev en lugn historia - vi valde att fira själva för att läka lite själsliga och monetära sår. En tre-rätters blev till en två-rätters eftersom magarna sade stopp - därutöver lite TV-tittande på film och juniorhockeyn. Och så en skål vid tolvslaget med tillhörande löften... eller rättare sagt, jag tror att AK kanske funderade på något nyårslöfte - själv bröt jag ny mark och lade upp ett helt eget koncept. I år har jag istället lovat att infria lite livsbejakande detaljer åt mig själv istället - jag har ambitionen att inte bara vara åskådare till ett liv som tuffar förbi i sakta mak... jag hoppar på tåget istället.

Appropå Facebooken - hoppa in och gå med i gruppen för ett Burger King i Södertälje... jag menar, ingen bio och ingen whopper... den här stan är för bedrövlig.

2 kommentarer:

g sa...

Whopper smakar fotogen. Eller var det Bigger?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Bigger...