måndag 11 januari 2010

IBM?




Så var första riktiga arbetsdagen efter den långa och välbehövliga julledigheten avklarad - och man är väl så där lagom seg som man förtjänar... Till skillnad från undertecknad så fanns det tydligen folk som inte legat med magen i vädret och snaskat julgott för alla datorer var utbytta och ett nytt operativsystem var installerat. Även på Papis och Sasses lilla office stod en ny skinande Lenovo... Leno..what?! Eller ja, det stod faktiskt två, men det är en annan historia. Frågan är istället var de gamla hederliga IBM-burkarna hade tagit vägen. Efter lite research så kom jag fram till att Lenovo tydligen är gamla IBM... jaha, bytte de namn någon gång i november eller? Nä, tydligen 2005 - så det visar ju vilken koll man har. Och jag som fortfarande trodde att IBM:s Pentium 586:a var världsledande.

Så dagen har i stort sett gått ut på att få allting på plats - vilket nu betalar av sig i form av fyrkantiga ögon och en svart tunga av alla svordommar. Men som den ständige optimist jag nu är så vet jag att det kommer att bli bra i slutändan. Allt blir alltid bra till slut. Så är det bara...

Dock var jag måttligt förtjust i den nya mailklienten - inte ett enda parfymdoftande mail från mina hemliga älskarinnor hade ramlat in under julhelgen. Där får ni faktiskt skärpa er.

Inga kommentarer: