lördag 30 januari 2010

Zombieland



Hm.. befinner mig i ett slags gränsland mellan zombie och verklighet. Gick på den gamla niten att försöka ställa om från nattskift till dagtid mitt i veckan - ja, eller snarare efter fyra nätter. Och det är ju dömt att misslyckas, men med en dåres envishet så.

Därför blev det bara två timmars sömn innan det var dags att lubba iväg mot Gärtuna fredag morgon i bister vinterkyla - för nu är både snöhelvete och freezing frooze tillbaka. Men vad gör man inte när det randas erbjudande om att få vara med i ytterligare en projektgrupp. Lika bra att visa lite framfötter eller framstjärt om man nu hade en, nu när Zencan tydligen ska slimma en vända till med denna nätta summan av 8000 personer.

Nu gick det ganska bra ändå - förvisso lyckades jag inte pussla ihop något viktigt att säga uppe i huvudet - men som observer plockade jag hem ett par guldkorn - alltid något. Efter en maratondag 08-17.15 så var det full spruta hemmåt för att bara mellanlanda i duschen innan vi skulle upp till farmor och farfar på lite middag. Nu blev det en städad och trevlig tillställning med full utdelning av både god mat och förunnat vin. Dessutom länsade vi farmors bibliotek på nya böcker - är man fattig så gäller det att sko sig på de välbärgade, och funkar inte det så kan man ju alltid gå med i facket och rösta på Mona i höst... eller nä just det... då blir man ju ännu fattigare.

Sitter och funderar på om jag ska tömma AK's iPod innan jag beger mig iväg till gymmet - lånade med den senast, men det var ju bara massa shajt på den. Fast samtidigt så vet jag ju att det blir ett jävla liv om jag gör det... fast det skulle ju kunna räknas som oavgjort i att bry sig så... eller nä - för den här gången sitter hon säkert. Frågan är då vem som sitter säkert i Robinsonfinalen ikväll - jo, jag vet... jag har träskat dit på skiten - och det är alltid av samma anledning. Min förundran över människors vilja att visa upp sin okunskap och dumhet inför hela svenska folket. Kom på mig själv att jag fortfarande bara kommer ihåg en Robinsonvinnare, och det är väl den första - han polajsen Martin Melin. Mer raketforskning åt folket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar finnas många sätt att presentera sin dumhet. Skaffa en blogg och göra sig själv och hela sin familj till åtlöje

Förhudslös och Ryggradslös sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Förhudslös och Ryggradslös sa...

Du vet att man kan vara anonym på röstningen om ketchupen också. Verkar ligga lite på din nivå...