onsdag 9 september 2009

trista vägverket




Hur tråkigt får det bli!?

Jag menar, de där majblommenördarna får minsann diskutera färger och utförande till förbannelse - men vi bilägare ska allt fråntas det sista lilla roliga som finns kvar av att betinga en bil. Jag pratar om den där häina lite goooosiiga aktiviteten att lycklig som en liten pojke få öppna kuvertet varje år, och som på julafton fundera över innehållet. Tänk om den är svart... eller varför inte neonfärgad...eller jag menar med sådana där fireflames...tänk om... - Fast oftast, eller alltid så är de blå, gröna, gula eller röda.

Jag pratar naturligtvis om kontrollmärken - eller skattemärket som det heter ute i hooden. Själv är jag med i värsta grymma crewet som träffas en gång i månaden för att byta rariteter med varandra. Min bästa är en gul 9:a från 1979.

Men nu är det över.

Inga kommentarer: