torsdag 24 september 2009

lite extra allt




En kort nyhetssammanfattning från den Lovisinska nyhetsredaktionen...



  • Helvetets förgårdar öppnade sig igår på eftermiddagen och vräkte ner ishagel - häftigt värre med den kakafoni som alla billarm på gatan satte igång. Hade precis varit och postat ett brev uppe på Torekällgatan och slunkit in på kolgrillen för att hämta mat.

  • Eller ja, mat och mat... Andra pizzan på en vecka - det är typ en årskonsumtion för undertecknad. Eller så är det träningsläger i ungkarlsmat.

  • Mer då... ishockeysäsongen börjar idag, och vanan trogen så kunde jag inte care less - Svensk hockey, eller hockey över lag är så fantasilös och profilfattig. Men jag har lovat mig själv att masa mig ut till det som var min arbetsplats i 21 år och beskåda spektaklet. För något säger mig att det är just vad det kommer bli i år. Bara de enögda julgranarna hävdar annat. (Naturligtvis slog sportklubben därför till och tråkade till sig tre poäng - imponerande 3900 personer på en elitseriepremiär, mot Linköping dessutom.



  • Igår... en treåring har sannerligen ett märkligt tidsperspektiv. Allt som redan har hänt hände "igår". Möjligtvis kan hon sträcka sig till att det var i förrgår - men då kostar det en chokladpeng.

  • TV - Papi har ju under flera år vänt ryggen till det mesta som sänds på TV om inte en grön gräsmatta och en vit läderboll har varit inblandad. Nu har jag dock fastnat vid evighetsprogramet Idol igen. Förra året höll jag ju emot ända tills det bara var 4-5 deltagare kvar - i år är jag kiosk. Inga personliga favoriter ännu - men han göteborgaren Chapel som bara kan säga sweet (vilket är sjukt enerverande, speciellt då han är 28 år) verkar ha lite koll - likaså den übersöta Tove från Umeå. Hon är 16 år och kan få säga sweet... precis som alla andra i hennes ålder... och så Henriette förstås.

3 kommentarer:

henriette sa...

tack jimmy, jag har väntat på din tillåtelse!

g sa...

haglade det den 23:e eller 24:e på eftermiddagen? eller både och?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

vet du.. jag hinner inte svara - jag hittade precis en blogg som tipsade om temuggar.