fredag 18 september 2009

marknadsundersökning




Har noterat tidigar mornar när jag begivit mig hem från uträttat värv att den lokale kändisen och profilen, Stickögat har fått konkurrens ute i Östertälje. Men hur fan tänker karlhelvetet?

Där Stickögat har en medveten och up-to-date miljöanpassad approach där han tar sig fram på sin cykel - ja där har det brunnit en härdsmälta hos den här farbrorn. Fanskapet puttrar ju omkring på en moped i sin jakt på dessa åtråvärda dyrgripar som dessa pantburkar nu utgör. Dels är det ju uppåt väggarna rent miljömässigt, men hur han tänkt ur en ekonomisk aspekt. Jag menar, bensinkostnaderna lär ju lätt överbrygga de sketna korvören som han nu kan tänkas få ihop.

Å andra sidan så kan det ju tänkas att det faktiskt är en hobby för honom, och större underligheter har ju Östertälje skådat. Jag tänker närmast på psykot i SSK-tröja som ylandes joggar omkring dygnets alla timmar. Där kan vi tala om hängivenhet som vi dödliga aldrig någonsin kommer att komma i närheten av. Men så kan det bli när man har en mamma som bor på planeten Ellos och som spinner trådar av silver för att han ska kunna hoppa dit - under resans gång har han enligt egen utsago haft ihjäl 14 poliser, och fler ska det bli.

Ju mer jag tänker på det så är det en förbannat trygg stad det här - och på hemmafronten blåser iskalla vindar i form av en 7-årskris som river upp sår och äter av den ork som jag hade sparat till höstdepressionen. Tur att man är en trygg kille med valkar i högerhanden.

Inga kommentarer: