tisdag 8 september 2009

goes without saying




2 månaders högeridisslande är över - 2 månaders tragisk tungspetspillande med en morbid önskan om att den lilla flisan som försvann vid en Taco-middag i juli skulle ha hittat tillbaka... ja, det är över.

Papi har varit över till grannen - samma granne som de få gånger som jag vågar pallra mig dit hotar med att komma klampandes över innergården nästa gång för att släpa upp mig i tandläkarstolen. 2 månader tänker du - det tänkte jag också när jag bokade tiden... vafan, är det inte lågkonjunktur? det är väl ingen dåre som går till tandläkaren då... men det var det tydligen. Därför har jag inmundigat maten på höger sida, vilket har fått mig att se skitlöjlig ut - därför har jag från och till låtit detta gå ut över mitt humör - därför hade det varit bättre om jag hade fått en tid direkt. Då var jag modig, avslappnad och tillfreds med livet - dessutom fanns det dineros på kontot. Nu anar jag en annalkande höstdeppression samtidigt som bankhajen lurar bakom knuten... men gick gjorde jag... och nu känns det faktiskt lite bättre - ska nog unna mig en öl ikväll.

Tydligen har man gjort om tandvårdsgarantin lite - vilket innebär att man staschar in allt upp till 3000:-, därefter kan man börja få nytta av sin skattepengar. Med andra ord typ aldrig. Fast därtill har man något suspekt bidrag på 150:- som står kvar på ens tandvårdskonto om man inte tar ut den. Papi som har en magisterexamen i mattematik räknade då snabbt ut att om man slinker in vart fjärde år hos dentisten så blir besöket typ gratis. Inte dumt.


Goes without saying? Ja, den kan ni ju fundera på - eller alla utom Sasse för han är från Piteå.

Inga kommentarer: