måndag 7 april 2008

XM. dag 4-5


Vet i tusan vad det är med mig - det var länge sedan jag var så här sjuk och risig. I natt förgyllde jag livet för A-K genom att feberyra och tala osammanhängande. Höjdpunkten var väl när jag tyckte mig höra säckpipor och var övertygad om att de kom för hämta hem mig till de sälla jaktmarkerna. Den villfarelesen tog dock min bättre hälft ur mig genom att upplysa mig om att den enda som kom förbi var Ola och hans låt Love in stereo som tuffade på rätt ljudlöst i stereon vi har köksregionerna.


Ok. en kul hook - men i ett vidare perspektiv börjar jag faktiskt bli lite oroad... Jag, mr. 100 % frisk som ofrivilligt ibland föraktat folk som är hemma i tid och otid - och gärna då barnföräldrar. Det var till och med så att jag fnysande skakade av mig alla varningar om effekten av att sätta barn på dagis. Andra kanske - men inte jag... Nu tvingas jag månad efter månad kapitulera och bara se på för varje rond DJ defilerar i. Jag är till och med sjukare än henne... Och jag hatar det... jag skäms... glöm alla ogenomtänkta oförätter jag slängt ur mig genom åren. Ni hade rätt - jag hade fel.






Dessa skavanker till trots så har makeovern fortsatt, om än i lite lugnare takt...





och se där... ett rum växer fram.





och nu kan faktiskt börja skönja ett visst resultat - gårdagen bjöd på en hel del montering, putsning av fönster och överkurs genom klorinrengöring av fönsterhakar. Dagens datum inbjuder till uppsättning av vitrinskåp och lite bokhylledelar. Dessutom ska ju top-1000 av Papis alla CD-skivor föräras med en ny katalogisering. Jag hade gärna haft uppe alla mina skivor men AK har likt en musikpolis satt stopp vid bokhyllans begränsningar, så de får vackert vila i deejay-case'arna. Vad mera då? Jo, montering av nya gardiner samt lite kabeldragning.



efter det får vi allt hålla oss lite lugna tills på torsdag då plasman levereras och därefter ska upp på fondväggen - jag återkommer med färdigt resultat. Om jag överlever vill säga - har upptäckt symptom av en lunginflamation precis - men den kommer i så fall från Esters morfar. Här är det raka puckar, vi delar på allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vart är plasman?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

jag vet ju att du nu har kommit in i bilderboksstadiet... men för att hjälpa lite på traven så står det i texten att den kommer på torsdag.

g sa...

Men var ÄR den???

Förhudslös och Ryggradslös sa...

jag vet inte - hos Marcel Bos kanske... han skulle montera in någon sorts radiofunktion.