onsdag 23 april 2008

det våras för våren


Mannen... det står still på bloggen! Jag vet... men släng en flukt ut genom rutan... Papi lever upp och välkomnar våren med öppna famnar. Ni kanske kommer ihåg att jag gjorde bokslut i september med en balkongbild och hur jag packade ihop en utebliven sommar. Därför passar det bra med samma vy nu när min bästa kompis knackar på.

Men hon är intialt lite krävande med en hel del uppfodrande uppdrag i sitt släptåg - man vet dock att hon är här på riktigt när Papi oljar in utemöblerna med lust och frenesi - när Papi sedvanligt gör årsbytet av entremattan i hallen - när Papi...och här ska jag inte falla i fällan, vilket jag gjorde muntligen på jobbet då jag utgav mig för att ha bytt till sommardäck på bilen... så - jag ombesörjde att däcken tog sig fram och tillbaka till och från Strengbergs Däck Team - när Papis vita sneakers börjar användas i större omfattning och suktet efter en vit Fred Perry jack tenderar till feber - när skärgårdens locktoner letar sig in bland prång och gränder på Lovisinsgatan... lugn, vi är på väg - när Mami och Papi totalsanerar en för övrigt ganska välstädad våning och byter ut gardiner och annat krims - när det inte längre är ett 2 timmars-projekt att få på DJ sina kläder när vi ska ut... ja då vet man hon är här - välkommen våren!

För övrigt sänder jag dagens frågetecken till John-Arne Riise - hur tänkte du där...?

Inga kommentarer: