lördag 5 april 2008

XM. dag 3


Lite av en mellandag... förutom att jag dras med en aggressiv allergi+förkylningscombo, vilket dessutom förstörde mina ambitioner om innebandy på förmiddagen. Tråkigt, för det där passet är en av veckans höjdpunkter verkligen... - jag hade dessutom glömt bort hur mycket jobb det är med att sanera efter en tapetsering.
Vi smackade ju alla rum förutom vardagsrummet när vi flyttade in, så jag hade förträngt insatsen som krävs. Därför har jag svabbat och bonat nämnda rum 7 gånger nu, samt övriga rum 3 gånger - men nu börjar det ta sig. Mellan varven har jag även hunnit med att montera strömbrytare och väggfästen för el. Utöver det har jag borrat upp gardinfästen + stång samt lyckas med konststycket att pajja fiberoptiken till stadsnätet.
Men i morgon händer det grejer - Vid tolv hämtar vi soffa och mediamöbel på MIO, sedan följer resterande delen av dagen med montering av allt annat vi redan införskaffat. Men sjukt fint blir det - jag återkommer med bilder i morgon...
Nu blir det film på laptopen - jag har lånat på nätet... att döma av trailern så övergår det mitt förstånd att jag har missat den. Ursprungsår tydligen 2002 och titeln Equilibrium - jag tror den är grymme.

2 kommentarer:

g sa...

När infinner sig det där utlovade bloggstoppet? Eller har jag missat det?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

jag förpassade den till www.dkroloj.blogspot.com