torsdag 24 april 2008

Vad gjor duu!?

Jag firar den stora Bolibompadagen - vad trodde du...

Vad gjor duu?!

Men jag sa ju det... Papi fixar med din jonne...

Vad gjor duu?!

Förutom att jag håller på att bli galen på dig hjärtat... så ingenting faktiskt, jag bara njuter...




Esters stora 2-årsdag (även om hon själv hävdar att hon är 4 eller 89 år) bjöd på strålande solsken med en galen pappa som dundrade in i hemmet vid sjusnåret på morgonen med buller och bång. Serpentiner, ballonger och partytutor gjorde sitt bästa för att få liv i ett par vilt stirrande ögon. Varpå den lilla skönheten utbrister i "Grattis! Stora Bolibompadagen! Jag må du leva...yeah yeah yeah". Vi fyllde sedan i med originaltexten och lite kraxande stämsång.
Ur en liten kartong trollade Papi fram bananbakelse och prinsesstårta - allt för en nyttig och kostcirkelbaserad födelsedagsfrukost. Innan det var dags att presentera presenten... monsterbajken som gjorde att Papi kom för sent till jobbet under natten - monteringen ställde sina krav rent intelligensmässigt - men oj vilken succé det sen blev. Hjärtebarnet har ju tjatat om en cykel till leda sista månaderna, så därför var det lika bra att smacka på ordentligt med en gång.
Södertäljes antagligen enda och grövsta trehjuling är redo att spruta grus kring kvarteret Aspen!





Nu är ju DJ också en väldigt taktisk tös, så för att få full utdelning och pott så har hon organiserat sitt firande till en bejublad turné som innefattar gästspelande på arenor som Lovisin, Boda och Torö - men så är det när man är känd från tidningen.

Idag celebrerade hon vid två sittningar för dels kompisen Ella med familj och sedan gudan Clubba Clabbe. Sådant tar naturligtvis på krafterna, därför föll det sig naturligt med en powernap mitt på dagen...





Sammanfattningsvis så inkasserade primadonnan under torsdagen följande dyrgripar: Cykel, böcker eller bokar som hon själv säger från Ella, sin kille Vincent i Göteborg och Skattkammar-Clabbe. Dessutom spädde Ella på med en såå häftig Paul Frank-tröja i Small Paul-serien från deras tripp till NY - bortskämd Ester, men å så lycklig och tacksam.


På lördag forsätter segertåget - Mer om det då... nu har jag en smaskig disk som lockar.

Inga kommentarer: