söndag 13 april 2008

dags att gå skilda vägar...

Det har legat i luften ett tag, men har ändå fått växa fram - vi hade ju hela tiden en tanke i bakhuvudet om att det kanske kunde ordna sig trots allt... att vi skulle hitta tillbaka till det där fina som vi en gång hade. När du och jag var Södertäljes vackraste par - du i din high-techoutfit och jag i mitt klädkondensor-esse. Damn vad vi ägde.

Du var en fulländad 84:a när vi träffades där för 7 år sedan. Jag hade sett dig på foton i både Slitz och Café, och jag visste från dag 1 att det var dig och ingen annan jag ville ha. Jag var som besatt och skickade brev till dig i USA, och som du nappade...

På sätt och vis var det väl jag som förstörde allt när jag tog med dig till de andra grabbarna uppe i Blombacka nu för några veckor sedan - det var något som gick sönder där... något fint som inte gick att laga - men det är ok. jag hänger med din syrra nu...


Inga kommentarer: