tisdag 29 april 2008

kulturgryning

Fick diagnos hos läkaren igår efter att ha gått med huvudvärk i ganska precis 11 dagar - tydligen något som kallas för spänningsframkallande värk, vilket oftast beror på stress, statiska arbetsställningar eller trötthet... ville inte direkt förlika mig med något av dem så jag sa att "vi säger väl så...".

Men det är inte därför jag här... Jag har ju under mina ofrivilliga hemmadagar hunnit med lite bra cinema också - sådant jag annars inte har tid med. Tre av dem är riktiga höjdare som genererar betyget 4 av 5. Jag orkar inte lägga ut några recensioner, varken mina egna eller stulna för jag är säker på att ni löser det där ändå.






Shoot 'em up [2007] - betyg: 4/5





Equilibrium [2002] - betyg: 4/5





No country for old men [2007] - betyg: 4/5


btw. så hann jag även med att se en av de sämsta filmerna jag har sett... sedan Fisher King




The Foreigner [2003] - betyg: 0/5

3 kommentarer:

g sa...

Ringde det?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

hur visste du?

Anonym sa...

Grattis till att vara den första som lyckas bli utbränd på astra.
På söndag blir det bajen, loonkero och rakade ....