torsdag 4 juli 2013

saker som stör Jimmy (del 26)


I takt med att mitt personbevis accelererar i antal levnadsår så cashar gubbigheten in bonuspoäng som troligen inte går att lösa in på Hemköp. Dock går det att finna någon slags trygghet i att man ändå gör rätt när man upprörs av fenomen som man antagligen hade epiterat som coolt för 20 år sedan.

Nåväl, jag ska inte hålla er på halster längre - vilket för övrigt är ett särdeles trevligt och gubbigt uttryck. Men den här farsan går verkligen bananas och brölar muttafakkas bakom sin tyska kvalitetsratt varje gång ett missfoster i den mötande filen av någon outgrundlig anledning finner det lämpligt att klyva en skymd kurva med hjulen på båda sidor om mittlinjen. Hur fan tänker man... antagligen att den mötande anpassar sig, och det har dom ju sorgligt nog rätt i. Men en dag då smäller det ju... går ju inte att ha sådan flyt hur länge som helst. Och i mitt stilla ordningssinne så sorterar jag in dessa stolpskott med likhetstecken varje gång TA eller RDS-TMC bryter in med olycksbådande nyheter.

För att inte tala om de dårar som likt bilden ovan spelar lotto på riksvägarna och i förhoppning om att kamma hem en skraptriss i belöning tar de vansinnigaste omkörningsbesluten. Det värsta är att fenomenen ökar, och det gör mig nästan gråtfärdig att det så ofta är hela barnfamiljer som befolkar dessa dödsmaskiner. Ni får fan ta och skärpa till er Svenssons.

Inga kommentarer: