onsdag 31 juli 2013

PUBes-Afton


Det är extra bittert på kammaren nu... Ute på ön har de PUB-afton ikväll med allt vad det innebär i form av goda drycker och trevligt samkväm i salt miljö. Själv sitter jag här med en cheeseburgare och en Ramlösa. Föga thrillfaktor på det.

Och vad värre är, att lymlarna som unisont ropade högt om att gå man ur huse - nu sitter på verandan och sippar vin istället för att stödja detta lovvärda initiativ. De kunde gott ha fått sitta här i stan och stirra på en skärm medans jag fröjdade och frekventerade folk och fä. Men icke.

Nåväl... jag får väl bringa lite hopp i det faktum att morgondagen bjuder på det sista arbetspasset innan en ny omgång semester tar vid. Tills dess får jag roa mig med förberedelserna inför Torö marknad på lördag. I år ska den här gamle nasaren kränga av sitt bestånd av onödiga kläder och böcker, och det kräver lite proaktiva göranden. Sol har utlovats, vilket är en bra förutsättning för klirr i kassan. Lovar att leverera lite bilder på spektaklet efter helgen.

Inga kommentarer: