torsdag 11 juli 2013

sommar på ön


Är hemma och landar en natt i tokstaden för lite do's and deeds - och när Papi droppar sådana plattityder så vet man att han egentligen menar tvätt och lite andra ärenden. Men han försöker ju vara så down med kidsen hela tiden, det åldrande aset. Måste ändå säga att jag är lite importerad av mig själv och den produktivitet jag visat upp - ställde in tyskjäveln i garaget vid 14.30 och där någonstans gick startskottet. Klipp och shop betades av med både frenesi och iver - därefter fick germanen rulla ned till tvätthallen för lite sedvanlig tvagning. Väl tillbaka i hemmet så dunkades det iväg lite bankärenden och fondförsäljning, allt för att hålla semestern flytande. Likaså kickstartades tre maskiner tvätt innan farsgubben begav sig ut på en löprunda.

Denna löprunda avslutades vid Minako Sushi och nu har jag avnjutit en efterlängtad sushidinner med en iskall öl som girigt sveptes ned. Man kan med andra ord konstatera att semester inte bara är att chilla med manilla, man får bita ihop vissa dagar. Avslutningsvis på detta kringelbesök tänkte jag uppdatera lite Spotifylistor som ska synkas till bilen samt bränna av några kundenkäter innan jag äntligen kan sjunka ned i soffan med lite godis och Wallanderrullen som är inspelad ute i vår arkipelago. Igenkänningsfaktor med andra ord.

För er som inte har hookat upp med Jimmy på FB så kommer här ett litet collage med bilder från årets sommar på ön so far. Håll till godo!









Ps 1. En minuts obeskrivbar lycka efter 48 dagars rening. Med risk för att någon kanske blir besviken, men i lördags visade Papi mänskliga drag när han andaktsfullt öppnade en Red Bull. Egentligen kan man väl skylla lite på AK som antagligen önskar livet ur mig, och som hade köpt dyrgripen. Men va fan, man är väl vuxen. Dessutom så visade ju blodtrycksmätningen att det var falskt alarm - men inledningsvis nu så kommer jag bara unna mig ambrosian på lördagar. 

Ps 2. Har fått lite efterlysningar på tidigare års TORÖBLADET, men här är jag tvungen att göra er besvikna. Testar att skippa laptopen ute på ön till förmån för mer bokläsning och radiolyssnande. Men jag varken begraver vinnande koncept eller hugger saker i sten. Nästa år kanske den dyker upp igen.

Inga kommentarer: