måndag 29 juli 2013

surgubbe


Jaha ja... här sitter du Melker och surar - det tycker jag bestämt att du kan lägga ned på momangen. Det är fan inget synd om dig, du får ju till skillnad från undertecknad vara kvar på din saltkråkeö. Själv sitter jag hemma i stan i en kvalmig våning och försöker att förlika mig med det faktum att jag mot all rim och reson ska gå in och jobba. I slutet av juli, det finns ju inte på kartan - och frågan är om det någonsin har funnits. Får knata bort längs med minnenas allé ända till min traineeperiod som arbetsledare på CityMail för att hitta något liknande.

Och det är bäst för amerikanarna att det finns ett enormt sug efter magsårsmediciner i deras godisbutiker, för jag lämnar inte min själsro bara för att sitta och stirra på en skärm där inget händer. Tänk om jag hade varit lite mer obstruerande och slängt in en föräldraledighet, då hade detta inte varit något problem. Men som skolad sedan barnsben i allsköns lagidrott så gjorde sig mitt arv påmint och jag stod där med mössan i handen. Nåväl, SMHI verkar ha synkat med solskenspojken så fram tills på torsdag när jag flexar ut så släcker vi D-vitaminskanonen och koncentrerar oss på det som faktiskt rent monetärt håller oss flytande där ute.

Dessutom om sanningen ska fram så har det ju framkommit att Torsten Lilliecrona inte var så förbannat lycklig över att behöva hänga på en ö i roslagen på somrarna, men det ska jag berätta mer om vid ett senare tillfälle. Visste ni förresten att han hoppade av studierna på läroverket här i Södertälje en gång i tiden, där han för övrigt också växte upp. Kanske kan bli så när man även tilldöps namnen Casimir Wilhelm Florusson.

Inga kommentarer: