fredag 19 juli 2013

banankontakt och sommar på ön


Tiden tickar på i både dubbel och trippel bemärkelse. Sedan vi hördes sist så har gubbfan hunnit med att bli 41 spänstiga år, dessutom började syrsorna spela ute på ön - vilket förkunnar att vi har gått in i andra halvlek av sommaren.

Är just nu hemma i stan med Ester på en blixtvisit. Sedvanliga göromål skulle avhandlas samtidigt som fjanten ville träffa Sean Banan vid Marenplan. Ja just det, vi ska tydligen plocka upp Mamsen också som inleder sin semester idag. Inte en dag för tidigt om du frågar mig - undertecknad har agerat serviceinrättning till en allt mer krävande brukare i snart fyra veckor. Att vi är lite mätta på varandra är en klar underdrift.

Annars är vi fortfarande stationerade ute i ytterskärgården på vårat paradis, och man får ibland stanna upp och nypa sig lite i armen när man märker att man börjar ta vissa saker för givet. Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen - det är en fantastisk ynnest att kunna erbjuda Ester denna miljö att växa upp i. Just nu lever hon mitt i det, och varje dag är ett nytt kapitel och äventyr. Men jag inbillar mig att hon längre fram kommer att kunna se tillbaka på sina  barndoms somrar med ett leende på läpparna.

För att spara tid som jag egentligen inte har så får ni nöja er med ytterligare ett litet bildcollage. Lovar mer frekvens på inläggen i augusti.









Nästa vecka väntar dock lite adventures för morsan och farsan. Fick ju ett presentkort förra året gällande en vistelse på Stora Karlsö. Papi är ju en stor vurmare av fyrar och dess mystik som dessa utstrålar, så det är helt klart med spänning som han ser fram emot att beta av även denna. Miljön verkar fantastisk och lite osvensk - dessutom ska det bli kul att se Visby igen. Men mer om detta i nästa inlägg.

Inga kommentarer: