tisdag 7 maj 2013

sure shot!


Årets varmaste dag med temperatur runt 20 grader! Sköna maj välkommen! Fast i morgon vänder det igen och svalare vindar blåser ned över landet. Det kanske kärringen i kön på Konsum skulle ha tänkt på när hon stod och suckade och ondgjorde sig över värmen. Wtf! var har du befunnit dig det senaste kvartalen?

Med åtta månaders konstant frysande som bevekelsegrund och sanktionering så var jag ytterst nära att brotta ned avskrädet på plats. Fanns kanske även utrymme för en lavett - men naturligtvis så gjorde jag det inte... är alldeles för belevad och timid för sådant - överstesmed i dirty thoughts till trots. I stället betalade jag mina två kalla öl som jag sedan avnjöt på innergården i sällskap med en god bok.

Har förresten installerat pation för säsongen också. En sådan där milstolpe under året som förkunnar att de behagliga två månaderna är i antågande. Utseendemässigt så påminner den väldigt mycket om förra året - i bakvattnet av den pågående ekonomiska krisen i världen, tillsammans med en rätt snålt tilltagen bonus från firman så nedprioriterades dylika utsvävningar. Å andra sidan så såg den inte kattskit ut förra året så vi ska nog överleva detta trots allt. Dessutom så är det ju fullt möjligt att det var sista gången som den packades upp i det här kvarteret... nästa år kanske man sitter och ser hur båtarna i kanalen tuffar förbi Mälarhamnen och Kronstrandskvarteret. May it be.

En natt kvar på den här arbetsveckan, sedan blir det öburen veckända. Vid kusten lovas det i alla fall sol och uppehåll med temperaturer runt 11 grader. Får duga det - passar perfekt för fortsatt arbete i trädgården. Men innan dess så levererar jag ett 10-årsjubileum här på bloggen i morgon - droppa in då vettja.

Inga kommentarer: