fredag 17 maj 2013

ett fönster mot gården


Det är något visst varje försommar när innergården vaknar till liv... Bestick och porslin som klirrar från det öppna köksfönstret på kvarterskrogen, barn som skrattar, lågmälda förtroliga samtal på balkongerna runt omkring, gitarrtoner från bottenvåningens uteplats och det ljuvliga oset från grillen vid utemöblerna.

Det är nu eller aldrig som pation ska användas, för snart ägnas helgerna oavkortat åt skärgårdens lockande mysterier. Ester och jag fångade dagen med att ta årets oskuld på ballen. Detta genom att duka upp ett frosseri i ribs från Texas Longhorn och majskyckling från moster på Kringlans deli. Därtill dryckeshjom efter smak och ålder.

Vet inte riktigt när jag åt ribs sist - tror att det var när vi åt ihjäl oss på Bakken utanför Köpenhamn runt 2001. Nu har alltså Texas Longhorn släppt ett helt koncept med produkter från sina restauranger och jag kan gott och väl tänka mig att köra ett ytterligare race senare i sommar - det smakade faktiskt helt ok. Hittade konceptet på Konsum, men jag utgår ifrån att det finns på fler ställen.

Inga kommentarer: