tisdag 26 mars 2013

Vår? Möjligtvis Er!


Jag vet inte riktigt vad grejen är... Antingen är jag och min granne, tillika nemesis, trångsynta och allmänt griniga - eller så är verklighetsnärvaron lite mer och tydligare i Lovisinskvarteren. Av någon anledning så exploderar Facebook just nu med betygelser som förkunnar att våren är här... Var då undrar vi.

I vår sinnesvärd krävs tre avbockningar för att det ens tillnärmelsevis ska få kallas vår.
  • Sol
  • Snötäcket borta
  • Tvåsiffrigt plus på termometern
Dessutom emotser jag gärna att grushelvetet på gator och trottoarer ska vara avlägnsat också. Men jag kan tumma lite på den punkten. Lite så tycker i alla fall vi - så ni som ylar om vårens ankomst kanske kan ge era referenspunkter på detta fenomen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SSk spelar kvalserien och den ljuva hundskitdoften

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Du får rätt för SSK - hundskit luktar det däremot konstant i den här stan.