fredag 1 mars 2013

Gala! preview (5)



Kan tyckas att jag borde vara persona non grata i detta forum efter förra veckans snedsegling - inte många rätt där inte... Men jag skyller på Alcazar-euforin, och gamla synder har en förmåga att blekna med tiden. Dessutom känner jag mitt kall och till trots att mitt förtroendekapital har naggats i kanten så finns det själar där ute som törstar efter sanning och facit.

Vi ska till Värmland den här veckan... en region som andas kaffe, dansband och inavel. Trots att jag har varit i Karlstad ett flertal gånger så har jag egentligen bara sett isladan och utsidan av polisstationen eftersom bussen hade för vana att plocka upp syndare efter matcherna. Och då pratar jag inte om Peter Ekroth, Mats Hallin eller Patrik Ross.

Andra chansen har ett nytt upplägg i år för att lite rättvisare plocka fram två leftovers. Tidigare så har ju två potentiella finalister kunnat hamna i samma duell vilket kanske känts sådär. Nu blir det en rak omröstning där åtta blir fem. Utav dessa fem ska fyra plockas ut som sedan möter varandra i duell - glasklart. Och hur går det då? jo så här:
  1. Martin Rolinski - In and out of love
  2. Caroline af Ugglas - Hon har
  3. Robin Stjernberg - You
  4. Anton Ewald - Begging
  5. Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa
  6. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
  7. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
  8. Cookies N Beans - Burning Flags
Duell 1: Caroline af Ugglas - Robin Stjernberg = Robin till final
Duell 2: Martin Rolinski - Anton Ewald = Martin till final.

Det var väl inte så svårt.

I skuggan av den stora tävlingen så tycker jag att årets behållning har varit Per Anderssons mellanakter med refuserade bidrag. Och förra veckans åttiotalspastisch var på något sätt kronan på verket. Att på 127 sekunder kunna pricka in så många detaljer är värt någon form av hederspris. "det finns dom som tycker om varann - fy fan..."


Inga kommentarer: