onsdag 12 september 2012

SSK


Är inne i ett bloggmörker där jag lider lite lack of inspiration - dock är jag ändå kapabel och allstädes närvarande för att notera att Hockeyallsvenskan startar idag. Likväl sker det med samma axelryckning som de senaste fem, sex åren. Jag kan helt enkelt inte uppbåda något engagemang kring laget som inte gjort en människa lycklig sedan mitten på 80-talet. Och det enda jag har gemensamt med laget nu för tiden är väl att Robban Carlsson och jag upprätthåller samma frippa. Och det är ju inte så mycket att hänga i granen.

Nåväl, Ester gillar hockey så det lär väl bli ett par pliktskyldiga matcher tillsammans med Gudan och de andra i DunderKlossarna. Tänk, det känns helt absurt att jag/vi under så många år plöjde landet runt för att få se vuxna män vika ned sig i parti och minut. För att inte tala om hur mycket pengar detta intresse kostade. Men det är väl som med allt - till slut faller skygglapparna även för den mest inbitna dåren.

Om jag ska ge mig på en helt ovetenskaplig gissning så tror jag Sportklubben slutar femma eller sexa i år. Bra så... eller som Esters kusin Ludde säger, "det bryr man sig inte".

Inga kommentarer: