söndag 2 september 2012

Out of PIN - out of REACH


Veckostjärt alternativt ända ute på ön med höstfeelings och en snubbe som dribblade bort sig själv i kontakten med omvärlden. Ja, det var inte mycket leftovers från sommaren som uppenbarade sig i fredags när vi gränslade den lynniga fransosen i hällande pisseregn och begav oss mot Ösmo där mormor stod och väntade. Denna väderavart valde sedan att fortsätta en bra bit inpå lördagen innan den kapitulerade.

Men det gjorde faktiskt inte så mycket... den mentala inställningen var att det skulle bli en recoveryweekend efter ett idogt nattarbete hela veckan. Lägg därtill att jag kört ett upplägg med tre löppass per dag om än av de lite kortare slagen - så kroppen tyckte också att det var okej med en ovanlig och oväntad tvådagarsvila. Istället kurade vi in oss i varglyan där morfar förberett med eld i spisen och gottade i oss smaskig tortellini  och mustigt rödvin samtidigt som nordan piskade fönstren åt havssidan.

Någon gång under natten mellan fredag och lördag lyckades jag med konststycket att köra slut på batteriet i den nya telefånken och det hade väl inte varit något problem om det inte varit för att jag blev med ett sådant där micro-simkort när bebisen föddes. Jag menar, jag har ju haft samma PIN-kod sedan 1994 så försök då att få den här hunden att sitta. Det fanns inte på världskartan. Så om någon mot förmodan - kanske en WF-spelare - saknade mig så vet ni varför. I skärgården kan ingen höra dig feuda. Jag förlikade mig dock rätt snabbt med faktumet att jag vänt civilisationen ryggen och fokuserade istället på bokläsande och umgänge. Två böcker betades av till följd av operation dygnsomställning.



En annan bra sak med den här helgen var att jag fick tillbaka min bästa kompis igen. Inte för att det har gått någon nöd på henne eftersom hon hela sommaren har haft två av sina kusiner i släptåg och dessutom grannungar som suktat efter Örens bäst strandvaskade playa. Men den här pappisen har saknat sin lilla Ester och deras upptåg. Därför kändes det bra att på tu man hand kunna ge sig iväg på både spök- och kustvandring med ingredienser såsom trädklättring, helikopterspejning, klippfika, fotspårning och svampslaying.

Nu är vi dock hemma igen och både skol- och arbetsvecka stundar. Tänkte kolla lite om Zlatan har något löd i dojjorna innan jag nattar och jagar ikapp i WF-träsket. Fjorton dagar till nästa övistelse... håll ut...

Inga kommentarer: