onsdag 5 maj 2010

pregnant



Efter 4 veckors tystnad så plingade det slutligen till i mobilen... Läkaren på Sophiahemmet hade tydligen konsulterat världens all samlade expertis för att bena ut gåtan kring mitt knä. Jag ska inte sticka under stol med att jag har tyckt att det har dragit ut på tiden - men med tanke på den följdbehandling som föreslås så förstår jag att man har velat vända och vrida på det smått omöjliga.

Jag är tydligen gravid i knät!! Någon annan slutsats kan jag inte dra då jag anmodas komma in till stan för att utföra ultraljud på knät. Och som om det inte skulle vara nog - jag har inte den blekaste aning om vem som har inseminerat sperma i knäskålen. Tror ni man kan boka faderskapstest på samma gång?

Om det finns något positivt att hämta i den här kråksången så finner jag det i det följdbrev som anlände en dag senare... Jag läser högt:

"Några dagar innan undersökning är det viktigt att Du har provocerat din sena med aktiviteter som normalt smärtar. Detta är inte farligt men ökar chanserna för att göra en bra utvärdering av dina besvär"

You bet! Vad tror ni att jag har sysslat med de senaste veckorna? Benet släpar ju efter resten av kroppen när jag tar mig fram.

Inga kommentarer: