söndag 16 maj 2010

medelhavskänsla




Sommarvärmen och solen som drog in över östkusten igår och levererade årets varmaste dag fick tydligen annat att göra idag.

Det blev liksom ytterligare en bitchslap i ansiktet eftersom jag egentligen borde ha varit på nostalgikonsert med De Lyckliga Kompisarna på Debaser igår, och innan det grill & drill hos Gringo i Solna - ni vet han som bor på bottenvåningen. Nu blev det inte så, eftersom barnvaktsgudarna inte är med oss just nu. Men men, det kommer säkert fler chanser.

Istället fick det bli lite löpning i solen, vilket också resulterade i ett efterlängtat kap. Jag har ju tidigare orerat om min fablaisse för klorin, och hur dess lukt triggar igång känslan av ett hotellrum vid medelhavet. Numera när det är fritt fram att dränka badrummet i klorin så har istället nästa problem uppstått. Flaskorna är ju bortplockade i varje butik med lite heder, förstå då lyckokänslan när jag ramlade in på Rusta och fick se hyllmeter med den röda flaskan. Så nu är det ordning på torpet - och ute i trappuppgången är det kö med barn som vill lösa biljett till badhuset...

Nostalgi ja... jag fick min beskärda del i alla fall tack vare fröknarna Maria och Alexandra som triggade igång en minneskavalkad på FB - och plötsligt så var klockan nästan fyra på morgonen och den tomma lastbilsflaskan på en liter vittnade om att vägen in till sovrummet skulle kunna bli vinglig. Men kul var det...

Funderar just nu på att få lite gjort innan DJ droppar in för ännu en ketchupvecka, ska konsultera benen lite och se om de är sugna på en galopp ut till Wasa Handelsområde och införskaffning av sandpapper. Insåg igår att jag ligger två veckor efter med balkongloungen. Så idag blir det slip och oljning av möblerna. Dessutom var jag och beställde kontokort till Tippen i veckan för att kunna köra iväg lite bråte som samlats där ute. Kontokort tänker ni... Jodå, eller ett kort med magnetremsa som är laddat med 10 besök till Returen per år - för i den här staden där allt som går att missbruka också missbrukas så tvingas man till såna horribla åtgärder. Men nästa helg bör allt vara klart.

Inga kommentarer: