lördag 1 maj 2010

day of doing





Vårvindar friska idag, eller hur...? Så friska att det skakade till av kreativism hos en lätt blarig Papi som ramlade upp vid nio-snåret. Då ska man komma ihåg att han avbröt nåt Percy Jackson-crap vid 04... Hur som helst så fick jag ett ryck och satte igång med att lägga ny vit patina på Ester-demolerade dörrfoder - detta, trots de hånfulla invektiv som slungades från Hölö-skogarna.

Efter det så lade jag sista smörjelsen på DJ's egen lilla media-hörna. Blev ganska bra faktiskt - tanken är av mångfacetterad art... dels så vill jag att hon ska börja nyttja sitt eget rum lite mer, och så fort jag har kopplat in Wii-konsolen så hänger jag också på (blir nog redan ikväll). Sedan så tycker väl jag att det är lite onödigt att brassa el på en stor plasma när det här duger lika bra. Fan, det lät allt som jag blivit lite snål... kan så vara, men det är ju inte helt mitt fel.

Utöver detta så har jag även hunnit montera ihop de sista två köksstolarna som legat kvar i sin kartong eftersom jag inte har orkat tidigare... men bra blev det. Å ja just det... jag hann ju även med att trotsa förkylningen och bege mig ut på en 2-timmars promenad. The art of efficient! Väl hemma nu så blir det en belöning i form av en 13-bitars, andra dagen i rad. Låter kanske lite enformigt, men jag skulle nog lätt kunna trycka en platta 5-6 dagar i veckan. Fast just nu skyller jag på att det är skönt när wasabin river i hals och bröst.

Ska chilla lite innan det är dags för tvättstugan i kombo med spansk fotboll på TV:n och en iskall Heini i näven. Avslutar dagens blogginlägg med ett litet käckt... ni vet sådär som det låter i prettobloggarna... "och vad har ni gjort idag?"

2 kommentarer:

S sa...

Pretto bloggar is a NO NO här!! Fina bilder... mkt smak i det hemmet!! Me like!! :o)

Förhudslös och Ryggradslös sa...

man får tacka för det - Papi har sinne för detaljerna och IKEA & MIO håller nere priserna.