lördag 22 maj 2010

buss & bus






Jag vill påstå att SMHI har ropat på vargen hela veckan... Alltså, det där spökregnet som ni ylat om - kanske dags att hala fram det nu för att bevara ett uns av trovärdighet. Samtidigt älskar vi när ni har fel åt "rätt" håll.

Därför blev det en skön dag tillsammans med kärleken i ett solbadande Södertälje. En stad som jag slänger mycket skit på i vanliga fall - men är det några i Sverige som kan skapa medelhavskänsla så är det väl just Tälje, Visby och Borgholm... ja, å så gillar vi Falkenberg. Det är dessutom tur att man inte är ute på bilköp en sådan här dag - hade inte blivit så rationellt då kan tänkas. Istället flängde vi fram och tillbaka till stadens alla hörn för att uträtta lite ärenden. DJ gillar att åka buss - allra helst om det är någon tokig fan som kör och får det till att likna en berg-och-dalbanevagn. Och appropå tokiga SL-dudes så dök det på oss en snubbe som jag aldrig sett förut och frågade Ester om hon också skulle börja springa som pappa. "- Alla busschaufförer undrar hur mycket du springer egentligen". Drog till med en halvlögn för att knäcka dom lite - samtidigt glad över att ha fått en tanke bekräftad... "de måste ha undrat efter alla års nötande".

Självklart gjorde vil lite pitstops här och där för intagande av glass, korv och dricka - ni vet, en komplett pappa-måltid.Med andra ord en riktigt glassig dag - tack livet för det. Till eftermiddagen slutförde jag även morgonens projekt med att slutinstallera balkongloungen... ok, den är inte riktigt klar - dels så gick vi bet på lite blomster - vet inte vad det är för fel på de olika blomsterhandlarna eller trädgårdstorgen, men era alster ser döende ut... det ser ut som de skriker efter vatten. Dessutom har vi Hemtex kvar för införskaffandet av en bordsbelysning i kabyssutförande.

Snart dags för mat - ska åter igen likt kärringen i strömmen stå emot korv & makaron-vindarna som blåser här. Tänkte slänga ihop en Tika Masla-inspirerad kycklingkorvsmiddag med ris. Eat or die DJ! Själv håller jag mig lite till championsleaguefinalen ikväll då jag tänkte frossa i limeaioli och shrimps. Hade det inte varit min vecka så hade jag gått över till Christian och grabbarna för lite grillkväll innan matchen - men sånt är livet... känner att jag har lite oflyt med just den biten just nu.

Forza Inter! Jag håller tydligen på dem - men det var nog mer frekvent när Paul Ince sparkade av vadbenen på forwards i den blårandiga tröjan.

Inga kommentarer: