söndag 21 februari 2010

s(k)öndag






Trevlig och produktiv inledning på denna söndag...

Jag startade upp med att trotsa kyla och snö genom att likt en packåsna skritta ner till Marenplan där stadens förfulningsråd installerat en återvinningscentral. Swoop iväg med både inkassobrev och vinpavor! Därefter något lättare steg upp till garaget på Dalgatan för att chocka Peggan med en kallstart... var ju tvungen att kolla om aset levde efter att ha stått i viloläge en månad. Men han röt till och svarade bra på mina uppfodrande fotmatningar på gäjspedalen.

Anledningen till detta oväntade initiativ var att det stundade förmiddagsbio och dejt för Ester. Heron City var målet och Det regnar köttbullar skulle avnjutas fullt utrustade med 3D-glasögon och hela kittet. Jag satte mig dock emellan Ester och hennes dejt eftersom jag hade vissa betänkligheter då dejten hette Oliver och är hennes kusin.

Jag nämnde produktiv... efter bion blev det ett tvångsmässigt besök hos Kamprad, jag hade lite prylar som skulle inspekteras - dessvärre insåg jag ganska snabbt att en grälsjuk AK och en otålig Ester skulle sätta käppar i hjulet - därför fick fransosens hjul rulla hemåt mot Kringelstaden igen. Väl hemma fortsatte jag med mitt modo fac och avverkade punktinsaster till höger och vänster... Diskning, åtskruvning av både säng och diverse dörrar och skåp, matinhandling, tvättstugebokning... ja, ni hör ju - en riktigt handy man. En sådan skulle ni ha.

Just nu sitter jag och väntar på Marockanska färsbiffar som på det gastronomiska planet ska få föra söndagen vidare mot kväll. Har lånat ner Sherlock Holmes som ska inmundigas tillsammans med en kall. Sedan är det bara att ställa klockan så att jag kommer upp i tid i morgon bitti för att göra OS-debut. Något ska man ju se så varför inte låta det bli när Tre Kronor kör över det där blåvita öststatslaget från den urgiska stäppen...

Inga kommentarer: