tisdag 23 februari 2010

generationsklyfta




Och från bad till badges...

Ibland blir det skrämmande uppenbart för mig att pojkbanden som hette Duran Duran och Spandau Ballet när jag växte upp, hette något helt annat när AK gjorde det samma... typ NKOTB & Take That.

Försökte föra ett resonemang kring Esters outfit till maskeraden på dagis på onsdag. Temat är olika länder och världsdelar... eller snarare att man ska klä ut sig i något som kännetecknar nationen eller kontinenten. Eftersom DJ är en cool brutta så får det under Papis översyn bli en "postpunk engelsk skolflicka". Och det var här åldersskillnaden gjorde sitt intrång...

"-Vad tror du om att hitta några grymma badges med typ engelska flaggan eller något punkigt?"
"-Badges vad?"
"Skojar du?! Badges du vet"
"Nej, jag vet inte vad badges är..."
"Men holy smoke... knapp, pin, märke..."
"Typ polisbricka?"
"Mmm...vi säger så..."

Det är fan ingen ordning på dagens förmultnande ungdom - och jag insåg att det antagligen var lönlöst att fråga om hon hade haft någon jeansjacka med avklippta ärmar och en Iron Maiden-ryggtavla...
För övrigt hann jag inte jaga upp några "polisbrickor" - istället fick det bli en Rolling Stones-tissja*.
* För AK: Tissja = T-shirt

2 kommentarer:

S sa...

Ja hade en del Mötley crue pins över här.. plus en jeansjacka.. dock me ärmarna kvar.. :o)

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Det är för att du är gammal!