lördag 13 februari 2010

reflektion




Tänkte att vi för ett tag skulle bli snäppet allvarligare... En händelse under gårdagen fick mig att hålla in hästarna lite och stanna upp för lite självreflektion. Trippade hem från jobbet med raska kliv och mötte en dude som flinade och log med hela ansiktet... från mungipa till mungipa. Och direkt sände ögonen en signal till hjärnan som registrerade "Jävla miffo!". I nästa sekund bitchslappade jag mitt medvetande och musklade ner det i brygga. Jag menar, herre gud - vem är jag att missunna någon att få vara lite lycklig. Jag tror ofta gott om mig själv och att jag försöker ha en ödmjuk framtoning - men det här var förbannat lågt.

Så över till nästa miffo... nej det menade jag inte - men idag blir det ingen Hans i rutan. Och jag har fortfarande lite svårt att förlika mig med den översvallande lyriska folkkärleken som riktas medialt mot Hasse. Jag känner lite att.. so, where were you in the past? Då stod ni fan i bräschen för att lustmörda Dolphie och hans talang. Och detta för ett enda klavertramp i janteland - ajabaja att komma hem från staterna och bryta på amerikanska. Jag ska inte säga att jag är hans största fan, för det är jag inte. Men säkert ett av de trofastaste - i snart 25 år har vi haft en relation. Dock inte särskillt fysisk, om man bortser från att jag har fingrat på både hans post och brevlåda när han bodde på Strandvägen.

Har en svag aning om att kvällens sändning kommer från Hudiksvall... kan det stämma? Har de ens en Pressbyråkiosk? Eller blir det tjo och tjim från Folkets Hus. Vad jag däremot vet är att übersmootha Pauline är med ikväll - vågar man gissa på en utklassning? Antagligen inte - svenska folkhemmet är antagligen down with dragspelsmusik ikväll.

2 kommentarer:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

tydligen var det Sandviken... men det känns lite Folket Hus över det med...

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Och nej, det var inte SSK-löparen som jag skrivit om tidigare - för han ÄR ett jävla miffo.