lördag 27 februari 2010

goes without saying




Så där ja... nu känns det som att jag har kommit ikapp och är i fas med dagen... Det blev till slut några timmars sömn framåt morgonkvisten, det här med att vända om dygnen efter nattinställelse blir bara svårare och svårare att göra snabbt... kan vara åldern.

Äntrade ett relativt folktomt gym vid lunch, bara the old folks, inga bäjbs och framför allt inga lycksökare som ville mäta sin uthållighet. Fick motivera mig själv med iPoden och 130 BPM:are. Men det gick - fick ihop 70 minuter spinning och 30 minuter rodd, bra så.

Eftermiddagen gjordes tillsammans med DJ i centrum - allt från inköp av Hello Kitty chokladägg till leksaksaffärer, filminköp och karusellåkning avverkades i maklig takt. Flickebarnet var förhållandevis medgörlig så Papi fick köpa en scarves och dessutom botansiera lite vin på Systemet. Plockade även på mig lite hiphop-dricka i form av Red Stripes och just nu sitter jag och sippar och njuter medans detta inlägg tar form.

Mello ikväll... men eftersom SVT klantade sig så kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna på bidragen - och jag är inte så där överväldigande imponerad. Jöback är tradig, Pernilla prettoschlager och Sibel gör en Lanto... roligare än så blir det inte. men finns det bara rätt druva i glasen så kan jag ha överseende med det mesta.

Droppade förresten förbi Saint på vägen hem från gymmet - och vi kan väl säga så här... Om facelift innebär färgbyte så är jag med... Trots att jag som färg och formspråksivrare har en förkärlek till orange så köper jag bytet till en murrigare vinröd. Dessutom gillar jag läktararrangemanget som förmedlar lite gammal B&B-känsla. Men vita fotstöd? Hur tänkte ni? Hur som helst får ni nog börja dras med mig igen inom kort.

Kan fortfarande inte släppa Nike-jackan från i natt... 3 dagars svält... det borde fan gå.

Inga kommentarer: