måndag 21 december 2009

jämmer, mörker och elände...


Då var det gjort då... för mer mörkare och jävligare än så här blir det inte - från och med i morgon så ökar dagsljuset med 1-2 minuter per dygn. Man får fan vara glad för det lilla här i livet.
Och appropå liten så kastade jag in DJ i baksätet efter att ha hämtat upp henne på dagis med en mission om att låta henne få välja julgran. Jodå, ni läste rätt... jag tänkte baxa in granen i bilen, trots mina heroiska eder och löften från förra året då jag släpade en apatung kungsgran under armen från Moraberg ner till Centrum. Jag må ha varit jävulskt kaxig då - men i år kändes det lite som att been there, done that.
Nu stötte vi dock på patrool eftersom utbudet som mötte oss uppe vid Plantagen möjligen hade fått en blind och spetälsk att jubla. Alltså ursäkta... men i min värld så är en Kungsgran tät och yvig - men de exemplar som stod och prostituerade ut sig i green light district måste ha varit utmobbade kusiner från landet. Dessutom har jag som grundkrav att granen ska vara längre än jag själv - det failade redan där. Men lovat är lovat, så Ester fick utslagsrösten... därför blev det ett happy meal på donkis - bra där.
Med andra ord ingen gran i jul - och personligen, och i egenskap av antichrist(mus) så kunde jag inte care less. Dessutom finns det ju en person i min närhet som tyckte att det var en taktiskt bra idé att dra in 0:- i december månad, så med någon konstig matematik så känns det som att jag precis gått 449:- plus.

Inga kommentarer: