lördag 12 december 2009

Jag gav...




Subway på Köpmangatan, ni vet brevid Resevaruhuset, en chans.

För där lokala svammelforumet Länstidningen, med en nästan prisvärd urskiljning, lyckas att frikostigt dela ut kringlor via sin testpatrull till gastronomiska tillhåll. Tillhåll som veckan därpå tilldelas ett föreläggande om igenbomning för bristande hygien och hantering av råvaror - så tar Papi sig till stadens bakgator och dess utbud.

Jag ska inte hacka alltför mycket på LT:s amatörism, men upplägget känns inte alltid så genomtänkt... eller låt oss säga så här, konsekvensnivån kan uppfattas som godtycklig. Favoriterna är när patrullens medlemmar plockar in samma maträtt istället för att sprida ut inriktningen. Eller ännu bättre, när man ställer små företags personalmatsalar mot lite större etablissemang. Men dom vill nog väl...

Hur som helst så var Subway en angenäm överraskning - inspirationen fick jag redan på söndagen när Susanne satt och goffade på en mackish i lunchrummet på jobbet. Den såg riktigt smarro ut. Och numera kan jag gå i god för att dom är det också... jag menar, damn vad killen bakom disken slevade på med things and stuffs. Det var liksom ingen hejd på det gottiga. Jag greppade en tonfiskbaserad sak i sesambröd, adderade lite starka saker och såser och voila! Mackornas macka!

Jag har en liten förkärlek till tonfisk på mackor och brukar faktiskt göra sådana själv till och från... det jag har märkt då... om vi ska bli snäppet allvarligare är att tonfiskens säregna lukt påverkar även kisset men det brukar passera på två tömningar. Men med Subways monster så krävdes det fem gånger - ja även en dump från tvåan innan man var clean igen. Se där.. lite vetenskap så här på morgonen.

Nu ska jag ut å röra lite på mig innan DJ och jag ska åka ut till Funhouse för lite födelsedagsfirande. Kusin Oliver fyller 5 år.

Inga kommentarer: