söndag 13 december 2009

Elementärt...




Wow! Det här har helt gått mitt cinematiska öga förbi... Sherlock Holmes, och nu till jul till råga på allt - helt plötsligt så ser eder antichrist(mus) en mening med all hysteri som formger denna vansinniga månad. 2 timmar i en biofåtölj tillsammans med en av mina största litterära förebilder. Den minnesgode vännen kommer kanske ihåg att jag till och med inredde mitt badrum på Vegagatan till Sherlocks ära under ett par år. Och hur vi valde bort alla must-see-museums i London första gången vi var där, till förmån för Baker street.

Och till trots att jag må vara färgad så måste ni väl ändå hålla med om att trailern lovar gott. Det känns som om Robert Downey Jr går från klarhet till klarhet, och man kan väl alltid locka med Jude Law för att få lite kvinnlig fägring med sig till biografen.

Nu ska jag bara undersöka vilken stad man måste ta sig till - för lilla Södertälje med 90000 invånare behöver ju som bekant ingen bio.

Inga kommentarer: