fredag 4 december 2009

färskvara




Fick en nostalgisk flash... fråga mig inte varför... med ett bäst-före-datum 1989. Ser framför mig hur jag och Gringo sitter dubbelvikta av skratt i hans första sunkiga lya - som för övrigt låg en trappa under mig. Och jag konstaterar att humor verkligen är en färskvara.

Jag menar... "Send more cops..." mmm...jättekul. Eller så kan det ha varit det faktum att vi av ren oerfarenhet fyllde stora saftglas med Jägermeister och klunkade frenetiskt.

En skopa krädd kan väl dock utdelas ty det faktum att vi redan i ett tidigt stadium hade en oslagbar förmåga att sortera ut kvalitetsrullar. Vad hette förresten den där filmen som dom spelade in genom att springa runt med filmkameran på en damn lång planka... nåt hus i en skog typ...

2 kommentarer:

g sa...

Hm... och femton år senare satt vi i min tredje sunkiga lya och garvade åt Shaun of the Dead. Jägermeistern var väl utbytt mot att dofta lite på en Hooch men i övrigt kändes det inte som att mycket hade förändrats.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

En viss skillnad dock... jag skrattar fortfarande hejdlöst åt Shaun.