lördag 31 oktober 2009

I believe in the beat




Så fort det har blivit lite tyst och lugnt här hemma så ska jag njuta av att en 24 år lång jakt är över... DJ & Mami ska gå till kyrkogården för att tända ljus för de våra som inte är med oss längre - Papi har dispens att slippa i år eftersom han var uppe redan kl. 04.25 i morse för att knata iväg till fabriken...

24 år sa jag... Så lång tid har det tagit att äntligen få tag på uppföljaren till den film som jag ofta symboliserar med som den viktigaste för att ge uttryck för attityd, mode och värderingar som präglade min gladlynta mellanstadieperiod. Breakin 2 - Electric Boogaloo.

Antagligen kommer jag att bli besviken för att den suger getpung - men just nu är jag glad och förväntansfull... I believe in the beat.

4 kommentarer:

Alice Mae sa...

Min Gud, är det där uppföljaren till filmen med "Special K" och gänget? :-O

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Bang on target där... Det låter surrealistiskt, jag vet - men det gjordes faktiskt en efterföljare som i princip inte släpptes här i Sverige - och med princip så menar jag att om var perverterat intresserad så gick det säkert att importera.

2:an når inte alls samma klass som föregångaren men den är småtrevlig - lite som när man möter en riktigt gammal vän som man inte sett på en livstid. Jag hade inga känslor då för Special K (Lindsay Dickey) - men nu satt jag nästan och blev lite småkär... bara en passus.

Alice Mae sa...

Underbart! Jag har inte sett den första filmen sedan jag var 11 eller 12 år, men jag tyckte jag kände igen henne. Jag antar att jag kanske var lite småkär i henne redan då. ;)

Anonym sa...

Slutligen fick vad jag letade efter! Jag njuter verkligen varje liten bit av det. Glad att jag snubblade in i denna artikel! leende Jag har du sparat för att kolla in nya grejer du lägger upp.