tisdag 6 oktober 2009

fLänstidningen



Länstidningen i Södertälje är en riktig craptidning på landsorten som levererar ungefär vad man kan förvänta sig av just en kusin från landet - men vissa dagar så förvånar de även mig...

Jag vet inte, men i dagens LT-fråga där man ställer 3 ortsbor mot väggen så känns det som om Anna Levins selektiva förmåga är rent åt helvete...
Jag menar... kände hon inte någonstans på vägen att det här inte riktigt andades pulitzer - eller har LT någon stoisk regel som säger att du måste ta de tre första intervjuobjekten, no doubts!

4 kommentarer:

Tina Lagerström/Nyhetschef sa...

Hej, vad tråkigt att du har den synen på LT.
Del 2 är den mer lättsamma delen, att ställa folk mot väggen är således inget vi ägnar oss åt i den delen av tidningen. Där ställer reportrarna frågor som på något sätt kopplas till reportagen i del 2. På tisdagar presenteras alltid lunchpatrullen, LT:s koll på de olika lunchrestauranger i Södertälje med omnejd. Därav frågan.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Är det någon mer än jag som slås av tanken att LT's medarbetare ännu inte har insett det märkligt ologiska i att intervjua en arbetssökande och två pensionärer om vad de har i lunchlådan när de jobbar...

g sa...

Det var väl det som ansågs mest lättsamt.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Epitetet lätt är förvisso inte långt från sanningen - jag skulle dock vilja framhäva "tunn" som mer träffande...