torsdag 22 oktober 2009

bloody serious




Papis faiblesse för grafisk design och kommunikation där han införlivar allt från layouter, typsnitt, logotyper och färglära till produktnamn och placeringar torde inte helt komma som en bombadeng i Hiroshima för er peep-readers...

Kombinerar man dessutom hans nostalgiska ådra och kynne så är det därför fullt naturligt att hitta honom smygandes i källarkulvertar för att smygtitta in bland okända människors bråten - allt i jakt på en minnesfix att inhalera. Det var under en av dessa perverterade vandringar som han hajjade till och började dra på smilbanden.

Alltså... AEG/Electrolux... dålig dag på jobbet? fantasibrist? tight deadline? stomipåse?... någonting måste ha gått fruktansvärt fel när snilleblixten kläcktes, och en enig marknadsavdelning jublade över produktnamnet VAMPYR på den nya editionen som skulle slå städbranschen med häpnad.

Gör om - Gör rätt torde ha varit på sin plats... nu skedde inte detta - i stället körde man en silverpåle rakt genom innandömet på produktserien och vi kan tacka någon Basarab Laiotă cel Bătrân för att vi numera kan glida runt med en Ergospace istället.

Inga kommentarer: