lördag 10 oktober 2009

näsvis





- Pappa! Dom här vill så himla gärna springa omkring i näsan...
- Vilka då? fingrarna?
- Jaa..!


Ibland står man verkligen mållös inför underfundigheterna som poppar ut ur munnen på knasbollen - så därför fick det bli en liten näspetarorgie... för oss båda. Störst kråka vann - och just det där med att vinna är oerhört viktigt just nu. Det ska tävlas i allt... ibland roligt, men som vid matbordet inte riktigt lika kul.






Annars så har jag och DJ en heldag tillsammans som innefattar sådana där klockrena barnaktiviteter såsom tvätta bilen, panta tomburkar, handla mat, diska och städa hemma, plocka i ordning balkongen, diverse underhåll på lägenheten osv... ja ni ser, precis som Patrick Swayze så har hon the time of her life. Men jag ska inte vara snål helt och fullt ut - därför blir det en badstund snart innan maten.


Jag nämnde att bilen tvättats - inte så mycket för att den var smutsig, utan mer för att den var så dammig att man inte såg ut genom rutorna och karossytorna var märkbart lämpliga för fingerfärdiga okvädningsord. Jag sliter verkligen hårt på den här bilen. Ingen som är sugen på en 08:a där anskaffningsvärdet precis har tvärdykt... eller ja, det gjorde den ju redan när jag plockade ut den från affären. 145000:- och den är din - 780 mil på 18 månader. Som hittat.

Inga kommentarer: