onsdag 11 juni 2008

man vet...



...att det är sommar när årets sommarpratare i P1 presenteras - vilket gjordes idag från Solidens scen på Skansen med flera av aktörerna på plats. Årets startfält har en del intressanta namn, men känns initialt kanske inte lika starkt som fjolårets.

Men det gör inget - för Papi räcker det med två datum, tillråga på allt ligger de efter varandra. Papis livslånga kärlek och husgud Dolph Lundgren den 19:e juli och dagen efter favorittjejen Robyn.

I övrigt så pockar väl följande datum på lite uppmärksamhet i mån av tid och väder - för som bekant så ska ju dessa program avnjutas på en brygga, en solfilt eller i en hängmatta alternativt berså.

  • 21 juni Fredrik Lindström
  • 28 juni Lars Winnerbäck
  • 06 juli Peter Le Marc
  • 27 juli Jens Lapidus
  • 15 aug Mikael Tornving

4 kommentarer:

g sa...

Jag stryker några och lägger till följande:

6 aug Sissela Benn (Filippa Bark)
7 aug Per Hallberg (Oscarsbelönad ljuddesigner)
8 aug Boris Grigorjev (KGB-överste)

g sa...

Inte för att jag har något att styrka mitt påstående med, men ibland måste man våga ge sig ut på djupt vatten: det heter premieras och inte primeras.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

jag tror jag gör som du och väljer att inte besvara kommentarer på sin/min blogg

g sa...

Jag tror att du bra gärna skulle vilja men att du inte klarar av det utan att det börjar klia i fingrarna.