måndag 9 juni 2008

galet saugen...

...men nemas dineros.




Satt och slötittade på det där heminredningsprogrammet med två, inte helt straighta engelska killar som alla pratar svenska med. Å egentligen, om jag ska vara helt ärlig så kretsade nog mina tankar mest kring huruvida den ensamstående mamman i programmet hade något sexuellt utbyte med de båda herrarna trots allt som motsäger själva tesen.

Jag har inga direkt underliggande bevis till detta påstående - och sanningen kanske snarare bottnar i min egen brist på nämnda vara - måste styra upp det här med ak... det går ju inte att titta på TV annars - här fanns det ju trots allt en eventuell hook, men jag bävar inför att råka fastna vid ett avsnitt av bosse bildoktorn tex.

Nåväl... hur som helst så hade de ställt in en öppen spis i det vardagsrum som de hade förgripit sig på, och den var så klurigt utformad att den eldades med biobränsle (etanol) - perfekt för en våning utan skorsten. Jag har googlat lite och letat runt och funnit att det finns ett visst utbud - och metoden verkar vara så smart som jag först trodde. Bara ett problem - priset... Monstren går loss på mellan 7000-15000:- och just nu är det helt fel läge. Fast å andra sidan kanske inte behovet är så stort just nu heller, så vi kan väl avvakta till hösten och vintern. Damn, vad mysigt. Det braiga är ju också att man kan ta den med sig när man flyttar.

Honom ska vi ha!!!

Inga kommentarer: