måndag 2 juni 2008

fetishism och rasism



Äntligen! ...och mumma för oss flygfotofetishister som går hard on på 45-gradiga infrastrukturella masterpieces. Nu kan jag gotta mig åt att Eniro möjliggör för mig att svepa runt med kameran i min innerstad - tror bestämt att jag ser mig själv nere på innergården praktiserande chi gong... eller så är jag bara på väg för att handla sushi eller smågodis.

Sitter för övrigt mörbultad efter en drabbning i korpserien ute i Geneta tidigare ikväll. De unga youngsterna lyckades pricka in papis högerlår, inte bara en gång - utan två gånger. Detta lår skimrar nu i olika lila och blå nyanser. Fan, en del tål inte att bli bortgjorda...

Upplevde dessutom en väldigt obehaglig händelse där ute - till råga på allt med kraftigt rasistiska undertoner - En, två och tre gånger kom en lokal yngling till grusplanerna med sin förmodligen hederligt inköpta fyrhjuling för att glatt och lyckligt demonstrera dess fyrhjulsdrift. Med frenesi och skaparglädje burnade han varv på varv vilket försänkte fotbollsgrytan i ett massivt dammoln. Men som vanligt så var det en sån där rasse-svenne som tröttnade på den mångfaldiga kulturyttringen och jagade bort den intet ont anande ynglingen genom att kasta grus och småsten på honom. Så onödigt... hur ska dessa unga själar kunna känna samhörighet med det här samhället när vi beter oss så här... och hur gick det med lacken på fyrhjulingen?

Inga kommentarer: