torsdag 5 juni 2008

jag lovade ju...



För 18 år sedan i dagarna stod jag själv på ett muppflak, och förutom att förkunna för omgivning och mig själv om min egen förträfflighet så avlade jag ett löfte på plats att aldrig gnälla över fenomenet.

Jag var 18 år och hade ett ganska begränsat perspektiv på tillvaron...

Jag var 18 år och bodde inte i centrum.

Jag var 18 år och det fanns bara två gymnasium i Södertälje - idag finns det sju kommunala och nio frigymnasium. Till råga på allt verkar deras examensdagar vara utslaget på samma antal.

Jag var 18 år och Södertälje centrum var inte upprivet och en byggplats för byte av fjärrvärme, vilket idag gör att hela citykärnan korkas igen.

Jag var 18 år och tyckte att musiken som spelas på Tullen var intelligent och passar på ett muppflak.

Jag var 18 år och inte en 36-årig sur jävla gubbe...

2 kommentarer:

g sa...

Jahapp. Då var temat till svensexan klart.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

ligga?