torsdag 14 oktober 2010

Vad tänker du på Jimmy?


Massa saker... hör bara:

  • Jag tänker att om SMHI dyrt och heligt kan lova en 100% regnfri kväll på lördag så är det rent principiellt möjligt att Whoop Ass-tishan får sällskap av ett par cleant vita Air Force 1 limited edition '82. Men det får absolut inte komma smuts på dem...

  • Jag tänker att statistikfarbrorn i mig glatt konstaterar att jag hitills i år bara tagit bilen till jobbet 6 gånger. Jag hävdar att det är mitt miljöbidrag så gott som något. Förvisso källsorterar jag inte mat och avföring (om det nu är brukligt), men jag pantar burkar och lämnar tidningar och reklam till pappersåtervinningen.

  • Jag tänker på att det kommer bli väldigt tomt på jobbet nu när Therese slutar. Vem ska då förstå mig? Inte för att jag på något sätt tror att hon någonsin gjorde det, men hon höll skenet uppe och sådant uppskattas.

  • Jag tänker på att Islands med The XX är fantastiskt bra - Det är Göran & Shakiras förtjänst.

  • Jag tänker på att hitills så har veckan bara genererat en liten tallrik, två bestick och ett glas i diskhon... Jag säger bara eftermiddagsveckor.

  • Jag tänker på om det egentligen inte är så att Tropicana-juicen upprätthåller ett slags konstgjort lyxskimmer över sig. Jag menar... juicen är ju, handen på hjärtat, inte överväldigande. Men vem fan vågar säga något annat när man har pyntat 30:- för en liten tetra.

  • Jag tänker på tacklingar - det är bra grejor.

  • Och så tänker jag på att det äntligen finns tid och rum för vin och sushi i morgon kväll - som jag har väntat. Då har man till och med överseende med att tvättstugan vill ha sitt - precis som Frank Andersson.

Inga kommentarer: